søndag den 1. august 2010

Pandekager, Furøl og en fantastisk udsigt

Restaurant: Cafe På Herrens Mark
Hjemmeside: ingen - men der skulle komme en

Min mor bor på en ø der hedder Fur som ligger i Limfjorden. Jeg har også selv boet der engang men er altså nu drevet til København istedet. Det er dog stadig dejlig at komme til Fur der også lige er blevet kåret som Danmarks dejligste ø. Jeg var på besøg hos mor denne dejlige sommer weekend og vi blev enige om at gå en tur og så gå forbi en ny pandekagehus der skulle være dukket op.

Vi fik først 2 madpandekager vi delte halvvejs. De var begge lavet af boghvedemel og fyldet var serano skinke med tzatziki og oliven i den enden og den anden var skinke rørt med ost og purløg. De var begge gode men min favorit var klart den med ost og purløg hvorimod mor bedre kunne lide den anden.


Vi var ikke så sultne men blev alligevel enige om også at skulle have en dessert pandekage. Denne var en rigtig pandekage med is og rabarber kompot og var en af de bedste pandekage jeg nogensinde har fået.
Til pandekagerne fik vi øl fra fur bryghus. Først en Bock og derefter en Vulcano - pilsner.
Og udsigten; den er fantastisk.

Ingen kommentarer: