onsdag den 22. september 2010

Relæ

Restaurant: Relæ
På restaurant Relæ kan man vælge mellem en fire retters menu eller en fire retters vegetar menu hvor to af retterne mellem de to menuer er ens.
På dette vores første besøg valgte Sebastian vegetar udgaven og jeg valgte den almindelige menu.
Første ret i vegetar menuen var pocheret selleri med syltet tang og oliven. Jeg fik en mundfuld og fandt retten overraskende kraftig og velsmagende.
Jeg fik syltet makrel med blomkål og citron. Også denne ret var god men jeg ville nok hellere have haft Sebastians selleri. Anden ret var ens i begge menuer og bestod af råstegte gulerødder med tang. Dette var en virkelig lækker ret; den søde og let brændte smag af gulerod smagte skønt med de syrlige bær og det lidt mere bitre tang. Sebastian mener at det var en interessant ret men at han gerne ville have haft mindre - han var vist ikke så vild med denne ret. Hovedretten i vegetar menuen var vilde svampe med brændte løg, æg og sennep. Min hovedret var sødam super kylling med mini majs. Kyllingen var blot let tilberedt, pocheret tror jeg og var dejlig saftig - jeg ville dog have foretrukken noget andet tilbehør end mini majsen. Det sprøde skind på toppen var dog lækker og ligeledes var kyllinghjertet der også fulgte med. Inden desserten til valgte vi osten; hjemmelavet friskost med sommertrøfler. Det var sjovt at smage en så anderledes osteret men jeg vil nok ikke bestille den igen. Desserten var igen ens for de to menuer; en mælkeis i krydret rasp med lune hindbær og hindbær sovs i bunden. Dette var en virkelig lækker dessert. Det var sjovt at prøve et nyt sted i denne stil og vi vender tilbage når deres menu har ændret sig engang.

Ingen kommentarer: