lørdag den 1. juni 2013

Restaurant Rebel

Restaurant: Rebel
Hjemmeside: http://www.restaurantrebel.dk

Restaurant Oubæk er blevet til restaurant Rebel, og det giver jo egentlig meget mening, når nu det er et godt stykke tid siden, at det faktisk var ham, der styrede stedet. Foruden at ændre navnet har de også ændret menuen, så de ikke længere bare støtter sig op af hans sikre retter men våger sig ud i egne kombinationer af ingredienser. Stilen er den samme med små retter - men altså helt nye retter.

Sebastian fik:
Torsk, vagtelæg, radise, asparges
Svinemørbrad, svineskank, rødbeder, marv og et tilvalg af stegt foie gras
Oksehale, oksebouillion, citron, kejserhat, morkel


Og jeg fik:
Kammusling, appelsin, fennikel og et tilvalg af hummer
Tatar af okse, urtemayo, rugbrød, rabarber, karse
Kalvebrissel, porre, kartoffel, ramsløg


Der var ingen af de salte retter, der skuffede. Alle var gode, og det er faktisk svær at vælge en favorit, men der ingen tvivl om, at har de griseretten, som Sebastian fik denne aften, næste gang vi besøger stedet, så skal jeg have den der.

Efter de salte retter delte vi stedets to desserter:
Chokolade, geranium
Rabarber, vanilje, mandel


Desserterne var lækre og delikate.

Jeg er glad for, at kokkene, der styrer stedet i dag, endelig har revet sig fri fra Oubæk's stærke arme. Selvom der er nogle retter, jeg vil savne fra det gamle kort, så er det nye kort fuld af fristelser. Derudover har jeg en fornemmelse af, at de vil ændre menuen løbende, som vil gøre det nemmere at komme tilbage en anden gang.

Ingen kommentarer: